Wijkgemeente Vredeskerk - Hoeksteen Wijkgemeente Vredeskerk - Hoeksteen

Wat wij geloven

De wijkgemeente Vredeskerk - Hoeksteen staat bekend als een 'Open Bondsgemeente'. Dit houdt in dat wij de kernpunten van de Reformatie onderschrijven:

• Door de Bijbel kennen we het Woord van God waardoor Hij Zichzelf aan ons mensen bekend wil maken.

• Geloven begint niet bij ons zelf. Het is God die ons roept. Zijn liefde voor ons is onvoorwaardelijk. Er is geen tegenprestatie voor nodig.

• Uiteindelijk kunnen we tegenover God alleen terugvallen op ons geloof in het reddende werk van Jezus Christus.

In de loop der jaren hebben wij een ontwikkeling doorgemaakt van een meer traditionele gemeente naar een gemeente waar ruimte is voor vernieuwingen. Dat uit zich in de eerste plaats in de erediensten, waar ruimte is voor een grote verscheidenheid aan liederen en voor verschillende soorten muzikale begeleiding. Daarnaast is bij ons sinds 2016 het ambt van ouderling en diaken ook opengesteld voor vrouwen.

Hieronder vindt u een overzicht van de wijkgemeente Vredeskerk - Hoeksteen.